2018年7月28日星期六

口服A酸暗瘡治療@小兒科不小兒科 Babbling from a PICU Nurse

暗瘡爆發期

自大學開始,功課、考試、出醫院實習帶來的壓力令我開始出大量暗瘡。大嘅,小嘅,含膿嘅,石頭瘡嘅包羅萬有。滿面暗瘡十分影響個人自信同情緒,連喺醫院遇見舊同學都想迴避。



坊間治療暗瘡方法

自己曾經嘗試網上推介方法e.g 家用果酸、蘆薈gel 保濕、敷去暗瘡mask、暗瘡藥膏同暗瘡系列護膚品通通都不管用!!!

直到正式畢業成為註冊護士,投入全天候PAN shift嘅生活.......情況進入不受控制的地步,連部門NC都忍唔住話“你好核突”,除咗嬲爆,都激起我要正視暗瘡問題的決心!!!

A酸和果酸治療

經同學介紹(另一成功例子),我在中環一間由皮膚科醫生開設的診所開始為期9個月嘅A酸(內服)加果酸換膚療程。

在服用A酸前,需要簽一份同意書,証明我沒有懷孕,肝病或長期病患,並了解A酸可能帶來的副作用。主要是服用期間懷孕可能導致畸胎,老人家肝功能容易受影響,膽固醇指數升高,皮膚乾燥(因油脂分泌減少)等......

A酸成效

我嘅A酸用量係10mg daily,配合vitamin E共兩種藥物。服用兩星期後,大部分暗瘡已收細,亦無新暗瘡出現。一直服用都再無大暗瘡出現,只是偶爾有一兩粒小暗粒出現喺額角。六個月過後,我已逐步停用A酸。停藥六個月後,效果亦保持良好,

A酸的副作用

10mg的劑量算輕,連帶副作用都輕微(我只有皮膚較乾燥,嘴唇爆擦(係摩西分紅海嘅境界😭))。有網友分享初期服用時,有機會出現暗瘡大爆發期,幸好我沒有這個問題。

果酸換膚效用

餘下的油脂暗粒,暗瘡印就靠醫生調配的果酸作換膚和去印。初期暗瘡情況最為嚴重,所以一星期進行一次療程,大概兩月後,情況已受到控制,暗瘡印明顯變淡,暗粒亦大大減少。逐漸延長至兩星期一次,到後期已延長至一個月一次。A酸療程和果酸換膚療程同步進行對暗瘡控制產生極好的效用。

果酸換膚過程

診所職員首先記錄皮膚敏感,乾燥情況。再使用溫和洗面奶為我進行潔膚,然後為較乾燥,容易爆擦的面部位置(鼻翼,嘴角)塗上凡士林作保護。然後,請醫生調配適合濃度的果酸,並均勻塗上全面。過程歷時2-3分鐘,感覺全面有針拮,痛到流眼水的感覺。計時器一響,職員就趕緊叫我用清水洗面,直至痛楚感覺完全消除。最後,職員為我塗上保濕,防曬就完成療程!

用A酸注意事項

1.注意皮膚保濕

由於A酸有助減少油脂分泌,容易令皮膚水分流失,所以面部和手腳需要塗上較滋潤的moisture cream(特別在冬天)。而嘴唇乾燥方面可以厚敷凡士林!(早在未爆擦至血流成河就要厚敷,否則需要咨詢皮膚科醫生,並給與類固醇(直接塗上嘴唇)作治療!

2.做足安全措施避免誕下畸胎

3.服用期間不能做激光

因A酸導致皮膚光敏性,假設進行激光治療有機會灼傷皮膚!

果酸換膚注意事項

1. 同樣要保濕
因為果酸去除角質層,會令皮膚變薄同時容易流失水分

2.做足防曬
食完A酸,做完果酸一曬太陽會令皮膚變得更黑,所以一定要塗防曬!不一定見陽光先塗,UVA,UVB已能曬黑皮膚!

3.6個月前後不能做蜜蠟脫毛
同樣皮膚會較脆弱,蜜蠟脫毛的一拉一撕容易弄傷皮膚,留下疤痕!

A酸費用/價錢

每星期包括藥物連醫生診症費用HKD 960
而每兩星期會配有一套護膚套裝
所以我完全唔再購買坊間護膚品,直至停藥後才轉用Clinique moisture surge 72-hour auto-replenishing hydrator(很保濕!)

果酸換膚費用/價錢
大概HKD1100一次

以上全是個人經歷,各人情況不同,需根據皮膚科醫生建議,切勿自行服藥或使用果酸!




沒有留言:

發佈留言